آخرین اخبار
کد مطلب: 102312
کليد راه گشا در بيانات رهبر معظم انقلاب
تاریخ انتشار : 1394/04/06 10:53:50
نمایش : 3317
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ششم رمضان در جمع کارکنان و دست اندرکاران نظام مطالبي راهبردي ايراد نمودند که آنچه بيش از همه از نظر حقير براي همه بخصوص خواص جامعه جاي تحليل و پيگيري دارد دو مطلب اساسي است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ششم رمضان در جمع کارکنان و دست اندرکاران نظام مطالبي راهبردي ايراد نمودند که آنچه بيش از همه از نظر حقير براي همه بخصوص خواص جامعه جاي تحليل و پيگيري دارد دو مطلب اساسي است.

اول اينکه، تقاضا و انجام مذاکرات از طرف دولت آمريکا بوده است.
دوم، کار مذاکره کنندگان آنقدر سخت است که هر کسي نمي تواند بدون شناخت قبلي انتقاد کند.

تحليل مطلب اول اينکه، رهبر معظم انقلاب فرمودند: آمريکا با واسطه شخصي از نظام جمهوري اسلامي ايران تقاضاي انجام مذاکره را داشته و قدرت هسته اي و قدرت منطقه اي بودن ايران اذعان داشته و در واقع قبول کرده که کشور ايران يک کشور هسته اي است و جاي هيچ ترديدي نيست. و بايد ايران هسته اي را پذيرفت همانگونه که ملت ايران نظام ديکتاتوري پهلوي را سرنگون کرد و آمريکا در به زانو در آوردن نظام جمهوري اسلامي ايران به روش هاي مختلف تلاش نمود ولي در آخر دست از پا درازتز محکوم به پذيرش ملت ايران با نظام ديني جمهوري اسلامي شد.

ولي حالا اين سوال پيش مي آيد که کسي که تقاضاي انجام مذاکره را داشته چه شده که در حين انجام مذاکرات و بعد از گذشت مدتي از اين مذاکرات زياده خواهي کرده؟

دلايل مختلفي مي توان پاسخگوي اين سوال باشد. ولي آنچه از همه دردناک تر است موضع ضعف دولتمردان در پيشبرد مذاکرات بود وقتي رييس جمهور يک ملت به صراحت اعلام مي کند. «تحريم در آب مردم تاثير داشته » و يا معاون وي مي گويد:« تحريم بر ازدواج جوانان تاثير داشته » با يک حساب سرانگشتي مي توان فهميد که طرف مقابل جسورتر شده و با اين تصور که تحريم ملت ايران را به زانو درآورده و در ذهن او نقش مي بندد و اين مي شود که هر روز بهانه اي جديد پيدا مي کند در جهت تضعيف ملت ايران.

اما در پاسخ به سوال دوم، آنچه به نظر مي رسد اين است که اخيراً در خيلي از جاها تحليل هاي ضعيف شنيده مي شود که دولتمردان و مذاکره کنندگان قصد دارند به شکل غير مستقيم نظام را در پرتگاه سقوط قرار دهند ولي رهبر معظم انقلاب به صراحت از مذاکره کنندگان تعريف و تمجيد کردند و فرمودند:« شجاع ترين، با ايمان ترين و دلسوزترين افراد نظام هستند » و کار آنها را به شنا تشبه کردند و فرمودند: کسي که شنا بلد نيست چگونه امکان دارد ايرادات يک شناگر را تذکر دهد. البته شايد يک شناگر در نحوه شنا و پرش از سکوي پرتاب اشکالاتي داشته باشد ولي اين ايرادات را بايد اهل فن به او تذکر دهند و شايسته است در اين ماه بندگي کساني که قصد تحليل دارند به مقدار ايمان را سرلوحه کار خود قرار دهند و ذهن ملت را با بي ايماني خود مغشوش نکنند.
انتهاي پيام /630 ل
 
 
 
 
یاشارگوهری
| |
1394/04/06 19:24:10
0
0
باسلام درصورت تمایل به تبادل بنر اعلام کنید اقدام کنیم. www.goshachay.ir
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس